czwartek, 21 lutego 2013

530. Dzień 15 lutego, czyli zbieg okoliczności...

   Pojadłem rybki, smakołyki i karmę, to teraz mogę zajrzeć do bloga. Tak to jest, że miesiąc luty to najważniejszy dla mnie miesiąc! Powodem są dwie daty, czyli dzień 15 lutego- dzień moich Mufaskowych urodzin oraz 17 luty Międzynarodowy Dzień Kota. W dacie 15 lutego-poza moimi urodzinami- zawiera się jeszcze jedna ważna dla mnie oraz moich Ludzi- szczególnie Pańcia- kwestia. Tak się złożyło, że całkiem niedawno Pańcia odkryła coś, przeglądając pewne pamiątki Pańcia...
   15 lutego 1945 roku Dziadek naszego Pańcia zginął podczas wojny, z rąk Niemców, a sądząc po dacie miał wielkiego pecha, bo przecież to był właściwie koniec tamtych złych dni. Nie pomruczę, ale i mój kraj Przodków przyczynił się do okrutnych rzeczy....:(
Po Dziadku naszego Właściciela zachowały się niezwykłe listy, które pisał do Babci naszego Pańcia, a które Pańcio przechowuje aktualnie w bezpiecznym miejscu. Są niezmiernie emocjonalne, szczególnie kiedy widnieje na nich data 11 lutego 1945 roku. I właśnie podczas czytania jednego z tych listów, Pańcia ocierając łzy, spojrzała na datę. Potem na zdjęcie z grobu Dziadka naszego Pańcia, który został pochowany we wspólnej mogile z innymi Panami, po czym z przejęciem oznajmiła Pańciowi, że choć dotychczas oboje nie zwracali na to uwagi, to okazało się, że mają do czynienia z niesłychanym zbiegiem okoliczności. To dlatego, że dzień śmierci Dziadka Pańcia jest dniem moich Mufasich urodzin!
    Zdarza się teraz, że nasi Ludzie często pytają mnie, kiedy siedzę zapatrzony w oknie w dal, czy czasem nie kontaktuję się z Dziadkiem Pańcia, czy może przekazuję mu tajne informacje na różne tematy, w tym o jego wnuku? Po czym uśmiechają się, a jednocześnie wzdychają, bo śmierć Dziadka naszego Pańcia bez wątpienia wpłynęła niekorzystnie na dalsze losy Pańcia rodziny. To takie smutne, ale wiele jest takich historii wojennych, wlątanych w ludzkie losy właśnie.
Ja zaś jestem tajemniczym Kocurro i na pytanie, czy mam kontakt z Dziadkiem Pańcia- nie odpowiem!  To sprawa tylko moja i nikomu nic nie pomruczę....
Mufi-Mufasa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz