poniedziałek, 27 lipca 2020

1110. Ptaki, szczury, ja i karmnik

 Największymi przegranymi nowej sytuacji gryzoniowo-karmnikowo-płotowej, czego w ogóle nie przewidziałem, ani nie planowałem, okazały się być ptaki. Do tej pory mogły posilać się przysmakami, gdy znikałem za drzwiami domu, w celu opędzlowaniu miski, czy też zaliczenia codziennej, kociej harówki w koszyku. Sytuacja uległa zmianie, od kiedy dwa szczurki- jak sądzę- pojawiły się za naszą bambusową słomką. Świadomość ich egzystencji na wyciągnięcie łapy, sprawiła, że całkowicie się zatraciłem, balansując niemal na granicy snu i jawy. Ani myślałem, aby wracać do domu na  dłuższe drzemki. Mogłem, choć nie musiałem, pozwolić sobie na krótkie przysypianie na krześle ogrodowym. Ale to już nie to samo, co porządny odpoczynek na kanapie. Jednak pokusa i ciekawość gryzoni w pobliżu, nie pozostawiła mi innego wyboru. Chciałem tego! Nie spostrzegłem, że moja ciągła obecność w pobliżu karmnika, uniemożliwiła skrzydlatym dostęp do darmowej wyżerki. Ich oburzenie szybko odczułem, gdy okoliczne gołębie, kruki i sroki ostentacyjnie przelatywały nad ogródkiem, krzycząc po ichniemu w moim kierunku.  Nie bardzo się przejąłem ich zachowaniem, ale biorąc pod uwagę, że głównymi beneficjentami i tym samym gośćmi w Zalocie u Ursusa , stały się dwa szczury, zrozumiałem ptasie zażenowanie. Ludzie także to zauważyli. Również usłyszeli żałosne gruchanie gołębi, niezadowolone krakanie kruków, czy podirytowane „czakanie” srok, orientując się, w czym problem. Żeby każdy w miarę był zadowolony, moi Właściciele zamknęli mi drzwiczki na koci świat na noc. Ja się wyśpię, zaś ptaki muszą zdążyć z konsumpcją przed moim wyjściem. To konieczne, bo gdy w dzień drzwiczki na koci świat zostaną otworzone, to do wieczora- z przerwami na czyszczenie  misek- tak prędko nie wrócę do domu. :)


Wszystkich nas łączy ten karmnik, ale w różny sposób.



Trwam cały czas na posterunku...

Nawet jeśli ktoś mnie śledzi i podgląduje, nie przejmuję się tym!


To skandal!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz