sobota, 22 maja 2021

1175. Quartus i TrójKot Krzaczkowy

  Sądziłem, że po Białej Kuli, czyli energetycznym Goldenie z parczku, już nic ciekawego mnie nie spotka, a tu proszę. Wracając z kolejnego udanego spacerku z Pańcią, moim- najpierw Olbrzymowym uszom, a potem oczom, ukazał się nieznany kocioosobnik. Przesiadywał ukryty za krzakami, gdzie w towarzystwie sąsiada Luki Rudego Bandyty, na przemian mruczał i syczał w moim kierunku. Kto by się go bał? Przecież nie ja! :) Zaciekawiony kto to taki, bez ani sekundy zawahania, przybliżyłem się do niego, ciągnąć za sobą smycz i tym samym Pańcię. Zza listków wyłoniła się biało-czarna kocia kreatura, obdarowując mnie ni to srogim, ni to zaskoczonym wzrokiem, prawdopodobnie z powodu mojego gabarytu. Z drugiej zaś strony milcząco przyglądał się nam, z nutką obojętności, Luka Rudzielec. Nie wiedzieć kiedy utworzyliśmy naszym ustawieniem tzw. TrójKot Krzaczkowy. Zjawisko tajemnicze i trudne do opisania:) 



O ile z Rudym nie musieliśmy się sobie przedstawiać, o tyle ten nowy zaintrygował moją kocioosobę. Pańcia szybko poskładana fakty- od tego ją mam:), dostrzegając w oknie za cwaniaczkiem kocie akcesoria, jak choćby budkę i posłanko, po czym przekazała mi, że to nie żaden nowy sąsiad. 

-On tu mieszka Ursusiku, tylko po prostu nigdy nie wychodzi, a jak wychodzi to wtedy, kiedy Ty przebywasz w domu. Ot co. 


Zamiast nazywać go Biało-Czarnym, postanowiła nadać mu robocze imię, podążając za jej pierwszym skojarzeniem. Hmm, wyczułem, że coś chciała powiedzieć, ale wycofała się. W końcu zasugerowała się wiszącą czwórką na ścianie jego domu i na cześć tej cyfry wymyśliła Quartus, czyli Czwarty z łaciny. Quatro w skrócie, ale to już z innego języka. Niezbyt oryginalnie, ale to dla nas, dla rozróżnienia choćby od biało-czarnej Muu.



-Quartus? Quatro? Nie kompromituj się Ludziowato! Dobrze wiem, jakie imię chciałaś mi nadać! Zasugerowałaś się moimi wąsikami, które skojarzyłaś z pewnym zbrodniarzem.

-Ja? Nie! To pomyłka. 

-Dobrze wiem, co pomyślałaś!

-Ale takie imię nosił wybitny przedwojenny aktor...

-Już ja swoje wiem...

😉

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz