wtorek, 17 listopada 2009

278. Dzień Czarnego Kota


  Dziś drodzy Czytelnicy, o czym nie wiedzieliśmy, świętuje się Dzień Czarnego Kota. Co prawda ani ja Ursusik, ani Mufasa nie posiadamy czarnego futerka, to chcielibyśmy mimo to przypomnieć, że wśród nas są kotowate o takim kolorze umaszczenia. Wszystkiego dobrego "Czarnuszki"! haha  Oto co znaleźliśmy w internecie: 

    "Dzień Czarnego Kota obchodzony będzie po raz pierwszy we Włoszech 17 listopada z inicjatywy krajowego stowarzyszenia obrony zwierząt i środowiska.Licznymi zapowiedzianymi na ten dzień imprezami organizacja chce uczcić czarne koty, uważane z powodu przesądów za sprawców wszelkich nieszczęść. Termin wybrano nieprzypadkowo: to właśnie 17. dzień miesiąca uważany jest w tym kraju za najbardziej pechowy.Główne obchody odbędą się w Mediolanie, gdzie otwarta zostanie między innymi wystawa portretów czarnych kotów. Również tam, podobnie jak w Rzymie, odbędą się parady i pikniki właścicieli czarnych kotów, oczywiście ze zwierzętami w roli głównej. Celem tego dnia, jak wyjaśniło stowarzyszenie, jest nie tylko wystosowanie apeli o opiekę nad czworonogami, ale także walka z uprzedzeniami i przesądami, które - podkreślono - są wyjątkowo krzywdzące dla czarnych kotów. Szczególnego pecha, jak zauważyli obrońcy praw zwierząt, czarne koty mają właśnie we Włoszech, bo to tu przedstawia się je w jak najgorszym świetle i są źle traktowane.Według statystyk co roku we Włoszech znika 60 tysięcy czarnych kotów, które są porywane, a nawet zabijane w trakcie satanistycznych rytuałów, zwłaszcza podczas obchodów Halloween". 


Źródło: link


Witam Czytelników bloga Ursusa i Mufasy, co prawda nie znam Was kocurra kociobiście, ale kiedyś przychodziłem w odwiedziny do Waszych Ludzi. Mieszkałem w dawnym sąsiedztwie Waszych Opiekunów, a Was wtedy nie było jeszcze na świecie. Wasza Właścicielka nazwała mnie Sumem, gdyż moje wąsiki przypominały jej taką rybę, hmm. Dziwne skojarzenie, przyznacie, ale niech już zostanie. Bardzo lubiłem Waszych Ludziowatych i wraz z innymi sąsiedzkimi kotami od czasu do czasu zaglądaliśmy w Wasze dawne progi domowe. Rozumiem, że te święto to szczególnie z myślą o mnie? Mrucząco dziękuję Chłopaki.
Kot_Ursus
12 łapek (comments)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz