środa, 15 lipca 2009

230. Nebelungi- półdługowłose Ruski


http://en.wikipedia.org/wiki/Nebelung
   Kilka dni temu nasi Ludzie wybrali się do księgarni, a bardziej konkretnie do miejsca zwanego antykwariatem. Podobno można tam nabyć używane książki, które już wcześniej ktoś inny czytał. Kto to widział! Natrafili na jedną o kocich rasach, a że Pani chciała mieć spis wszystkich lub prawie wszystkich ras w jednym, aby nie musieć szukać co chwila w internecie, to za niewielką sumę, którą swoją drogą mogła przeznaczyć na Shebę lub coś równie smacznego, nabyła ciekawą jej zdaniem, pozycję o nas: mruczących futrzakach. Potem w domku, przeglądając i kartkując książkę, pierwszymi rasami, o jakich przeczytała była naturalnie moja, czyli maine coon i Mufasia, czyli rosyjska niebieska. Po przeczytaniu zaciekawiona Właścielka szturchnęła naszego Pana ręką i z zaskoczoną oraz zdziwioną miną przemówiła: “Tyle się już naczytaliśmy o kotach, a ja dopiero teraz dowiedziałam się, że istnieją jeszcze nebelungi, czyli takie jakby półdługowłose ruski, które zostały uznane przez TICA”Pan również się zainteresował, a kiedy wieczorem siedziałem obok moich Ludzi na foteliku, zgłębiając jednocześnie tajniki życia pewnej muchy luzak , Pani poleciła mi, bym czym prędzej podzielił się z Wami-moi drodzy Czytelnicy- wiadomością o nieznanej  nam dotąd rasie kotów na blogu, hmm 

    TICA,czyli The International Cat Association, co inaczej mrucząc oznacza, że jest to taka międzynarodowa organizacja zrzeszająca hodowców kotów, która skupia i zatwierdza wiele kocich ras, a które potem bywają prezentowane  na wystawach. Są też takie rasy kotów, które nie są do dziś uznane przez tę organizację z różnych powodów. Dowiedziałem się, że w dalszym ciągu pracuje się nad coraz to nowszymi rasami, dążąc jednocześnie do uzyskania idealnej budowy czy umaszczenia futrzaka. Hmm. Poza TICA istnieje też FIFe, czyli  The Fédération Internationale Féline, której z kolei członkiem jest Federacja Felinologiczna: Felis Polonia. Zrzesza ona Kluby i Stowarzyszenia Felinologiczne w Polsce. Moi drodzy Czytelnicy, tyle nowych wiadomości spadło na moje pędzelki, więc nie będę Wam już więcej wyjaśniał, bo moja Pani mi podpowiada, że zawsze można znaleźć więcej informacji w internecie na temat kocich organizacji. 
  Wrócę za to do wyżej wspomnianych Nebelungów. Ogólnie mrucząc koty tej rasy wyglądają jak Niebieskie Ruski, z tym że ich futerko jest półdługłowłose. Kto to widział! Jakoś sobie nie mogę wyobrazić Mufasy z puszystym i kudłatym ogonem. 
http://en.wikipedia.org/wiki/Nebelung
Nawet znaleźliśmy szerszy opis i historię Nebelungów, którą można sobie poczytać TUTAJ.
Okazuje się, że w Polsce istnieją już dwie hodowle, w której mieszkają koty tej rasy, a nasi Ludzie dopiero wczoraj się o tym wszystkim dowiedzieli. Warto czytać książki, bo tam na tych karteczkach inni Ludzie zapisują wszelkie mądrości, a czytające je inni homo sapiens, potem wiedzą więcej i stają się mądrzejsi. Naszym Ludziom również podobają się Nebelungi, a mnie ciekawi tylko to, czy czasem inny człowiek nie postanowi stworzyć krótkowłosego maine coona? Tego byłoby za wiele. hmm

  Nie marudź Ursusie, bo nasi Czytelnicy nie będą nas już odwiedzać, jeśli będziesz wyolbrzymał i wynajdywał problemy tam, gdzie ich nie ma. Mi tam Nebelungi nie przeszkadzają i krótkowłose maine coony również bym zaakceptował. Ale jeśli mam być szczery to kociobiście wolę moje krótkowłose futerko i malutką posturę ciała.

Nie panikuj Olbrzymie, nie znamy się, ale pamiętaj, że gramy w jednej drużynie, gdyż należymy wszyscy do szlachetnej Rodziny Kotowatych! Trochę przypominam Mufasę, ale ogon mam taki jak Ty.

Jestem również kote rasy nebelung. Również nie widzę powodu do denerwowania się szanowny Kolego Ursusie, choćby z tego względu, że i nasza rasa ma swoje korzenie w kraju Twoich przodków! Mamy o czym mruczeć!

      
Kot_Ursus
32 łapek (comments)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz