poniedziałek, 17 grudnia 2007

21. Ile mam lat, czyli Ursusowy wiek...

 Wspominałem, że kiedy poznałem Mufasę, liczył on sobie 1,5 roku. Wydawać by się mogło, że taki wiek to nic takiego, że jeszcze sporo czasu minie, zanim Rusek czy Ja się zestarzejemy. A to nieprawda. Podczas, gdy Wy- moi drodzy ludzcy Czytelnicy-dorastacie wolniej i zanim osiągniecie dojrzałość musi minąć ze 22-25 lat kalendarzowych, tak nam kotom  wystarczą  zaledwie 24 miesiące, żeby Was "dogonić". Oczywiście porównywanie wieku człowieka i kociego oblicza się w przybliżeniu. 
    "W porównaniu z długością życia człowieka koty starzeją się szybciej we wczesnej młodości; po ukończeniu przez nie drugiego roku życia proces ten staje się znacznie wolniejszy".
    Moja Pani pokazała mi kilka tabelek, w których zestawiono wiek ludzki i koci. Niektóre z nich różnią się i wynika z nich, że w przeliczeniu na wiek człowieka:
- Ja Ursus przy 7 miesiącach życia  mam 11-12 ludzkich lat,
-Mufasa przy 22 miesiącach życia ma 20-22 ludzkie lata.

    Tylko jedna tabelka "mówi" inaczej, niż pozostałe. Jeśli więc nie patrzeć na nią to Ja liczę sobie 12, a Mufi 22 ludzkie wiosenki. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz